Tisdag v.2 start, svar på fråga

Ännu en gång gjorde jag det!

Vaknade kl 10. Slängde i mig maten som skulle ätas kl 9. Inte så farligt.
Gjorde den dagliga rutinen med toalett-besök på morgonen. Det är en ganska skön sak med denna diet. Så fort du ätit första delen på morgonen och tagit en kopp kaffe, MÅSTE du gå på toa.
Det slår ALDRIG fel!


mat för dagen:


10.00   två skivor ananas
12.30   en skiva ananas
15.00   en skiva ananas
18.00   en skiva ananas
21.00   en skiva ananas

Vad jag har kvar att äta för dagen



Bra grejer!!

Jag fick frågan:

"Varför jag var så glad igår"
- Tack Karin. :)

Min teori, som tycks delas med många andra också, och säkert är ett faktum någonstans:

För att förstå min glädje och eufori igår måste vi gå tillbaka till den tiden människan var Jägare och beroende av mat på ett helt annat sätt än idag.
Vi kallar det stenåldern.
På den tiden var det ganska ont om mat och det var Kritiskt att hitta/jaga mat när du började bli hungrig och inte hade någon mat på kanske en dag.
Vad jag tror, är att kroppen inser detta: "Hittar du inte mat snart, dör du."
Vad kroppen då gör, är att skicka allt/mycket av sin extra energi den har lagrad till dig. Det kan säkert innebära mera adrenalin, endorfin och andra upp-piggande ämnen kroppen kan producera.
Kroppen gör en sista kraftansträngning för att Jägaren ska ha bästa möjliga förutsättning att hitta/jaga mat innan det är försent.
Detta har inte försvunnit sen den tiden, utan finns kvar där djupt inne som en inre reflex. När du inte får mat, blir du först pigg för att kunna Hitta mat snabbt, där efter blir du säkert väldigt trött om du misslyckades att hitta mat.
Hur länge denna effekt stannar kvar i kroppen vet jag inte. Förmodligen inte mer än ett par dagar.
DÄRFÖR kände jag mig piggare igår och än så länge, idag.

Till dem som eventuellt vill påpeka brister i denna teori genom att säga något i stil med "När jag inte äter blir jag jättetrött och irriterad":

Ja, det blir du säkert! Men har du provat att inte äta på mer än 30 timmar kommer du nog få en annan uppfattning. De första timmarna utan mat är inte Livshotande, därför reagerar den precis som den borde. Ingen mat till energi = Du blir trött. Väntar du för länge kommer din trötthet förvandlas till pigghet för att kroppen inser att den inte kan hitta mat i det tillstånd du är i.
Irritationen är ju ändå ett aggressivt beteende som var till fördel när du skulle jaga mat och eventuellt Slåss mot ditt byte.



FÖR ÖVRIGT!

All mat jag ska äta resten av veckan:




Mycket Gott!


Min vikt senare idag:


Viktminskning: 67.6 - 62.5 =  -5.1 kg



Må Gott, Ät Gott!


Kommentarer
Postat av: William Lindqvist

Jag vet vad du menar ;) När vi hade soldatprovet i lumpen gick & sprang vi i flera dagar utan något att äta något. Tro det eller ej, jag slog mitt rekord i armhävningar den andra dagen, som var typ 48h efter min sista måltid.

2010-04-28 @ 09:59:12
Postat av: Rickard the Great

Se, ett levande bevis!! :D

Jag tror dig. Spännande hur det där fungerar. Grattis till rekordet för övrigt. Kul att du håller med i min teori. :)

2010-04-28 @ 14:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0