Torsdag v.2 Träning

Nu är jag tillbaka från ett ganska hårt pass på gymet.

Jag har märkt en sak:

Jag klarar lika många reps på en övning, vare sig jag har relativt lätta vikter eller jättetunga vikter! I stort sett, kan variera 1-3 reps. Men ändå.


Som min träning sett ut innan jag började dieten var som följande:

Riktigt tunga övningar med få reps x 3 set. mellan 4-8 reps.

Min teori är nu att mina muskler har vant sig vid så pass tunga lyft att dem inte orkar fler reps. De är Starka, men inte uthålliga.
Tåls att förändra med varierande träning istället.


Hur som helst så klarade jag lika mycket tungt idag, som jag klarat för 2 veckor sen, INNAN dieten.

Än så länge är jag lika stark.

Mitt pass idag:


Cykling till gym, 5 min.
Rodd, 4 min Tungt och snabbt!
Tänja musklerna
Superset;
  • Curlstång biceps 12,5 kg på varje sida + stång.  9-7-6 reps.
  • Maskin för triceps, 70 pounds på maskin. 10-8-7 reps.
Superset igen;
  • Maskin för biceps 55 pounds på maskin.  8-7-5 reps.
  • Maskin för triceps (rep över huvudet) 45 pounds på maskinen. 10-8-8.
Axel-övning och rodd-övning på maskiner. Maxvikt 10x3. Superset.

Superset; Bröst-övning och ryggövning. ca 6x3 på vardera.
Bröst-övning igen.
Armhävningar ca 30x2

Cykling hem.

Glömde en önving, orkar inte skriva den.

...


Usch, jobbigt att redovisning träning!


TRÄNINGSVÄRK:

i käkarna! Det var länge sen.


Ät Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0